OFERTA PRACY ASPE
OFERTA PRACY
ASYSTENT DZIECKA ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI
EDUKACYJNYMI (ASPE)
W SZKOLE PODSTAWOWEJ W JAROSŁAWCU
Zasady doboru kandydatów na stanowisko asystenta dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ( ASPE)
1. Cele ASPE
a. zapewnienie dziecku włączenia w środowisko przedszkola,
b. wspieranie integralnego rozwoju dziecka,
c. budowanie samodzielności i kształtowania poczucia własnej wartości
dziecka (na miarę jego możliwości).
2. Profil kompetencyjny ASPE - wykształcenie i wymagania niezbędne:
a. wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
b. zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego,
c. posiadanie aktualnych badań SANEPID,
d. dobry stan zdrowia umożliwiający wykonywanie czynności fizycznych, silnie
obciążających układ ruchowy,
e. znajomość języka polskiego w stopniu komunikatywnym.
3. Profil kompetencyjny ASPE - kompetencje psychospołeczne
i organizacyjne:
a. kompetencje psychospołeczne:
- odporność na stres i trudne sytuacje,
- zdolność szybkiego reagowania,
- umiejętność podejmowania decyzji na podstawie rzetelnej analizy sytuacji,
- umiejętność radzenia sobie z trudnościami,
- spostrzegawczość,
- podzielność uwagi,
- umiejętność panowania nad emocjami,
- odpowiedzialność,
- umiejętność nawiązywania kontaktu z drugą osobą,
- umiejętność obserwowania i słuchania,
- empatia i wrażliwość na potrzeby innych,
- otwartość na uczenie się.
b. kompetencje organizacyjne, w tym umiejętność planowania i organizowania
przebiegu dnia, ustalenia rodzaju aktywności dziecka;
c. kompetencje komunikacyjne:
- umiejętność współpracy z osobami dorosłymi, w tym rodzicami, nauczycielami, specjalistami (np. psycholog, pedagog),
- umiejętność pracy z dziećmi (też grupą dzieci),
- umiejętność pracy zespołowej,
- umiejętność dostosowania komunikacji do możliwości i potrzeb partnera interakcji.
4. Standard pracy ASPE
Asystent będzie zatrudniany w Szkole Podstawowej w Jarosławcu na umowę o pracę w wymiarze 0,65 etatu przez okres 10 miesięcy od 1.07.2022r. do 30 .04.2023r.
Praca asystenta wymaga dobrej kondycji psychofizycznej, dobrej organizacji czasu, umiejętności podejmowania decyzji. Związana jest z podwyższonym poziomem stresu.
ASPE wykonuje zadania wynikające z zakresu obowiązków, uzgodnionych z dyrektorem szkoły. Swoją pracę dokumentuje zgodnie z ustaleniami podjętymi z dyrektorem szkoły.
Dokumentacja jest ograniczona do niezbędnego minimum i koncentruje się na zbieraniu istotnych informacji dotyczących funkcjonowania dziecka oraz przeprowadzonych działań, znacząco wpływających na sytuację dziecka.
5. Przygotowanie do pracy ASPE
Ze zrekrutowanym kandydatem/kandydatką na ASPE zostanie zawarta umowa obligująca do udziału w obowiązkowych szkoleniach realizowanych przed przystąpieniem do pracy w szkole. Szkolenia zakończone będą przystąpieniem do egzaminu końcowego.
Załącznik nr 1 do oferty stanowi program szkoleń ASPE.
6. Zadania ASPE
Pomoc w codziennym funkcjonowaniu w szkole i w trakcie wyjść poza szkołą obejmująca w szczególności:
- pomoc w przemieszczaniu się i transporcie,
- pomoc w przyjmowaniu posiłków,
- czynności związane z utrzymaniem higieny i korzystaniem z toalety (po ustaleniu z rodzicami/opiekunami prawnymi dziecka),
- wsparcie ucznia podczas zajęć w celu zwiększania jego aktywności,
uczestnictwa m.in. poprzez motywowanie dziecka do wysiłku, pomoc w korzystaniu z materiałów i pomocy dydaktycznych oraz sprzętu specjalistycznego,
- podejmowanie działań zmierzających do usuwania barier i ograniczeń w bezpośrednim otoczeniu dziecka celem ułatwienia mu uczestniczenia w szkolnych aktywnościach,
- pomoc w porozumiewaniu się i uczestnictwie w grupie (w miarę możliwości),
- pomoc w udziale w aktywnościach podczas zajęć,
- wsparcie w uzyskaniu jak największej samodzielności w szkole,
- wsparcie w rozwiązywaniu problemów związanych z codziennym funkcjonowaniem ucznia w sytuacjach edukacyjno-wychowawczo-opiekuńczych,
- współpraca z rodziną, nauczycielami i wychowawcami oraz specjalistami, w szkole, pracownikami administracji i obsługi szkoły, pielęgniarką, innymi osobami, stosownie do potrzeb, w tym w zakresie przygotowania potrzebnego sprzętu i pomocy dydaktycznych dla ucznia,
- udział w spotkaniach służących ocenie poziomu funkcjonowania dziecka, zmierzających do usuwania barier i ograniczeń w środowisku,
- udział w sporządzaniu opinii dotyczącej funkcjonowania dziecka w szkole, we współpracy z nauczycielami,
- reagowanie na przejawy autoagresji i agresji ucznia zgodnie z ustaleniami podjętymi ze specjalistami i nauczycielami
7. Sposób realizacji zadań ASPE
- monitorowanie aktywności w obszarach objętych wsparciem,
- wspieranie dziecka w rozwijaniu i korzystaniu z usług kulturalnych, rekreacji,
- obserwowanie samopoczucia dziecka w czasie sprawowania opieki, w tym w zakresie funkcjonowania psychicznego dziecka
- asystowanie dziecku w wykonywaniu czynności, których nie może wykonać samodzielnie,
- współpraca z dyrektorem, nauczycielami i specjalistami pracującymi w szkole w zakresie udzielanej przez ASPE pomocy,
- obserwacja i dokumentowanie postępów i trudności dziecka oraz przekazywanie zebranych informacji nauczycielom przedszkola
- udział w radach pedagogicznych zgodnie z art. 69 ust. 3a ustawy Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, z późn. zm.),
8. Obecność ASPE
- odpowiednio podczas zajęć wychowawczych i obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
- podczas zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- podczas zajęć rewalidacyjnych,
- podczas zajęć dodatkowych, w tym rozwijających zainteresowania i uzdolnienia,
- podczas wycieczek, zielonych szkół, zajęć dydaktycznych prowadzonych w terenie itp.,
- podczas uroczystości szkolnych.
9. Miejsce działania ASPE
- w budynku szkoły
- na placu zabaw i boisku szkolnym,
- poza terenem szkoły (wyłącznie w sytuacjach związanych z działaniami szkoły, np. wycieczki).
10. Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły), staż,
- Zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji,
- inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
11. Forma zatrudnienia:
- umowa o pracę na czas określony od 1 lipca 2022r. do 30 kwietnia 2023r.
- wymiar zatrudnienia 0,65 etatu
- wynagrodzenie brutto: 1956,50 zł
+ dodatek stażowy uzależniony od stażu ogólnego pracy
Projekt „Asystent ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - pilotaż” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś Priorytetowa 2 Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.10. Wysoka jakość systemu oświaty. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pytania kierować można do Dyrektora Szkoły Podstawowej w Jarosławcu. Tel. 598109417
Dokumenty należy składać osobiście w sekretariacie Szkoły Podstawowej w Jarosławcu, w kopercie z dopiskiem: „dotyczy ogłoszenia o ofercie pracy na stanowisko - asystenta ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych - 2022” lub listownie na adres: Szkoła Podstawowa w Jarosławcu, ul. Bałtycka 65b, 76-107 Jarosławiec w terminie od dnia ogłoszenia do dnia 30 maja 2022 r. do godziny 15.00 lub pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@zsjar.pl.