OFERTA PRACY ASPE

 

OFERTA PRACY

ASYSTENT DZIECKA ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI

EDUKACYJNYMI (ASPE)

W SZKOLE PODSTAWOWEJ W JAROSŁAWCU

 

Zasady doboru kandydatów na stanowisko asystenta dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi  ( ASPE)

 

1.   Cele ASPE

a.   zapewnienie dziecku  włączenia w środowisko przedszkola,

b.   wspieranie integralnego rozwoju dziecka,

c.   budowanie  samodzielności   i  kształtowania  poczucia własnej  wartości
dziecka (na miarę jego możliwości).

 

2.   Profil kompetencyjny ASPE - wykształcenie i wymagania niezbędne:

a.   wykształcenie średnie lub średnie branżowe,

b.   zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego,

c.   posiadanie aktualnych badań SANEPID,

d.   dobry stan zdrowia umożliwiający wykonywanie czynności fizycznych, silnie
obciążających układ ruchowy,

e.   znajomość języka polskiego w stopniu komunikatywnym.

 

3.   Profil    kompetencyjny    ASPE    -    kompetencje    psychospołeczne
i organizacyjne:

a. kompetencje psychospołeczne:

  • odporność na stres i trudne sytuacje,
  • zdolność szybkiego reagowania,
  • umiejętność podejmowania decyzji na podstawie rzetelnej analizy sytuacji,
  • umiejętność radzenia sobie z trudnościami,
    • spostrzegawczość,
    • podzielność uwagi,
    • umiejętność panowania nad emocjami,
    • odpowiedzialność,
    • umiejętność nawiązywania kontaktu z drugą osobą,
    • umiejętność obserwowania i słuchania,
    • empatia i wrażliwość na potrzeby innych,
    • otwartość na uczenie się.

b.   kompetencje organizacyjne, w tym umiejętność planowania i organizowania
przebiegu dnia, ustalenia rodzaju aktywności dziecka;

c.   kompetencje komunikacyjne:

  • umiejętność  współpracy   z   osobami   dorosłymi,   w   tym rodzicami, nauczycielami, specjalistami (np. psycholog, pedagog),
  • umiejętność pracy z dziećmi  (też grupą dzieci),
  • umiejętność pracy zespołowej,
    • umiejętność dostosowania komunikacji do możliwości i potrzeb partnera interakcji.

 

4.         Standard pracy ASPE

Asystent będzie zatrudniany w Szkole Podstawowej w Jarosławcu na umowę o pracę w wymiarze 0,65 etatu przez okres 10 miesięcy  od 1.07.2022r. do 30 .04.2023r.

Praca asystenta wymaga dobrej kondycji psychofizycznej, dobrej organizacji czasu, umiejętności podejmowania decyzji. Związana jest z podwyższonym poziomem stresu.

ASPE wykonuje zadania wynikające z zakresu obowiązków, uzgodnionych z dyrektorem szkoły. Swoją pracę dokumentuje zgodnie z ustaleniami podjętymi z dyrektorem szkoły.

Dokumentacja jest ograniczona do niezbędnego minimum i koncentruje się na zbieraniu istotnych informacji dotyczących funkcjonowania dziecka  oraz przeprowadzonych działań, znacząco wpływających na sytuację dziecka.

 

5.   Przygotowanie do pracy ASPE

Ze zrekrutowanym kandydatem/kandydatką na ASPE zostanie zawarta umowa obligująca do udziału w obowiązkowych szkoleniach realizowanych przed przystąpieniem do pracy w szkole. Szkolenia  zakończone będą  przystąpieniem do egzaminu  końcowego.

Załącznik nr 1 do oferty stanowi program szkoleń ASPE.

6. Zadania ASPE

Pomoc w codziennym funkcjonowaniu w szkole i w trakcie wyjść poza szkołą obejmująca w szczególności:

  • pomoc w przemieszczaniu się i transporcie,
  • pomoc w przyjmowaniu posiłków,
    • czynności związane z utrzymaniem higieny i korzystaniem z toalety (po ustaleniu z rodzicami/opiekunami prawnymi dziecka),
    • wsparcie ucznia podczas zajęć w celu zwiększania jego aktywności,

uczestnictwa m.in. poprzez motywowanie dziecka do wysiłku, pomoc w korzystaniu z materiałów i pomocy dydaktycznych oraz sprzętu specjalistycznego,

  • podejmowanie działań zmierzających do usuwania barier i ograniczeń w bezpośrednim otoczeniu dziecka celem ułatwienia mu uczestniczenia w szkolnych aktywnościach,
  • pomoc w porozumiewaniu się i uczestnictwie w grupie (w miarę możliwości),
  • pomoc w udziale w aktywnościach podczas zajęć,
  • wsparcie w uzyskaniu jak największej samodzielności w szkole,
  • wsparcie w rozwiązywaniu problemów związanych z codziennym funkcjonowaniem ucznia w sytuacjach edukacyjno-wychowawczo-opiekuńczych,
  • współpraca z rodziną, nauczycielami i wychowawcami oraz specjalistami, w szkole, pracownikami administracji i obsługi szkoły, pielęgniarką, innymi osobami, stosownie do potrzeb, w tym w zakresie przygotowania potrzebnego sprzętu i pomocy dydaktycznych dla ucznia,
  • udział w spotkaniach służących ocenie poziomu funkcjonowania dziecka, zmierzających do usuwania barier i ograniczeń w środowisku,
  • udział w sporządzaniu opinii dotyczącej funkcjonowania dziecka w szkole, we współpracy z nauczycielami,
  • reagowanie na przejawy autoagresji i agresji ucznia zgodnie z ustaleniami podjętymi ze specjalistami i nauczycielami

7. Sposób realizacji zadań ASPE

  • monitorowanie aktywności w obszarach objętych wsparciem,
  • wspieranie   dziecka w   rozwijaniu i korzystaniu z usług kulturalnych, rekreacji,
  • obserwowanie samopoczucia dziecka w czasie sprawowania opieki, w tym w zakresie funkcjonowania psychicznego dziecka
  • asystowanie dziecku w wykonywaniu czynności, których nie może wykonać samodzielnie,
  • współpraca z dyrektorem, nauczycielami i specjalistami pracującymi w szkole w zakresie udzielanej przez ASPE pomocy,
  • obserwacja i dokumentowanie postępów i trudności dziecka  oraz przekazywanie zebranych informacji nauczycielom przedszkola
  • udział w radach pedagogicznych zgodnie z art. 69 ust. 3a ustawy Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, z późn. zm.),

8. Obecność ASPE

  • odpowiednio podczas zajęć wychowawczych i obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
  • podczas zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
  • podczas zajęć rewalidacyjnych,
    • podczas zajęć dodatkowych, w tym  rozwijających zainteresowania i uzdolnienia,
    • podczas wycieczek, zielonych szkół, zajęć dydaktycznych prowadzonych w terenie itp.,
    • podczas uroczystości szkolnych.

9. Miejsce działania ASPE

  • w budynku szkoły
  • na placu zabaw i boisku szkolnym,
    • poza terenem szkoły (wyłącznie w sytuacjach związanych z działaniami szkoły, np. wycieczki).

10. Wymagane dokumenty:

  1. życiorys (CV),
  2. list motywacyjny,
  3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły), staż,
  4. Zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego
  5. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji,
  6. inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,

11. Forma zatrudnienia:

  1. umowa o pracę na czas określony od 1 lipca 2022r. do 30 kwietnia 2023r.
  2. wymiar zatrudnienia 0,65 etatu
  3. wynagrodzenie brutto: 1956,50  zł

             + dodatek stażowy uzależniony od stażu ogólnego pracy

Projekt „Asystent ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - pilotaż” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś Priorytetowa 2 Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.10. Wysoka jakość systemu oświaty. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Pytania kierować można do Dyrektora Szkoły Podstawowej w Jarosławcu. Tel. 598109417

Dokumenty należy składać osobiście w sekretariacie Szkoły Podstawowej w Jarosławcu, w kopercie z dopiskiem: „dotyczy ogłoszenia o ofercie pracy na stanowisko - asystenta ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych - 2022” lub listownie na adres: Szkoła Podstawowa w Jarosławcu, ul. Bałtycka 65b, 76-107 Jarosławiec  w terminie od dnia ogłoszenia do dnia 30 maja 2022 r. do godziny 15.00 lub pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@zsjar.pl.